Svenska Spel Sport & Casino tar över huvudsponsorskapet av Fotbollsmorgon

Från och med den 9 januari tar Svenska Spel Sport & Casino med varumärkena Stryktipset och Oddset över huvudsponsorskapet av Fotbollsmorgon. Programmet sänds måndag till fredag mellan 07.00 och 09.00 samt lördagar 10.00 till 12.00.

Fotbollsmorgon med programledare som David Fjäll och Jesper Hofmann har varit en succé sedan programmet började sändas av Dobb under 2022. Livepodcasten sänds på Youtube, Twitch och via podcastplattformar.

– Svenska Spel Sport & Casino och Dobb har en lång historia. Därför känns det extra roligt att vi har fått till det här samarbetet. Vi har följt Fotbollsmorgon under hösten och tycker verkligen om programmet och kände tidigt att det var något vi ville vara del av. Två timmar fotboll sex morgnar i veckan, vem vill inte vara en del av det, säger Monica Sandström, Brand Manager Stryktipset.

Oddset och Stryktipset kommer vara de varumärken med störst synlighet i Fotbollsmorgon, men andra fotbollsrelaterade produkter som Europatipset, Fullträff, Måltipset och Topptipset kommer dyka upp under resans gång.

– Fotbollsmorgon har på kort tid nått ut till en stor och växande publik som både tittar eller bara lyssnar på programmet live eller i efterhand. Vi gör nu en ännu större satsning på Fotbollsmorgon under 2023 och kommer sända varje vecka hela detta år, även sommarmånaderna. Därför känns det jättekul att få med Oddset och Stryktipset som stor samarbetspartner på resan. Två varumärken som vi vet att vår publik har en stark relation till sedan tidigare, säger Anders Nettelbladt, producent för Fotbollsmorgon.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Victor Kalda, PR-projektledare, Svenska Spel Sport & Casino tel. 076-129 62 84