Pontus Frolle Frostvik

Pontus Frostvik blir Stryktipsets utrikeskorrespondent i London

YouTube-profilen och e-fotbollslandslagets team manager Pontus Frostvik har fått uppdraget att axla rollen som utrikeskorrespondent i Stryktipsets nya satsning Stryktipskorren. Pontus Frostvik kommer veckovis rapportera hem om både små och stora nyheter i fotbollens hemland.

Drygt halva engelska fotbollssäsongen är avklarad och det är nu som ligorna och cuperna ska avgöras. En som kommer möta våren på plats i England är Youtubern och e-sportprofilen Pontus ”Frolle” Frostvik – i egenskap av programledare i Stryktipsets nya programsatsning Stryktipskorren.

– Jag kommer vara Stryktipsets ögon och öron på plats i världens bästa fotbollsland, säger Pontus Frostvik. Jag ska vända ut och in på engelsk fotboll och allt som hör därtill – förhoppningsvis på ett humoristiskt och underhållande sätt.

Med start i januari och fram tills det att Premier League-pokalen delas ut i maj kommer Pontus Frostvik på veckobasis rapportera om engelsk fotboll och fotbollskultur från England. Allt med ambitionen att ta svenska fotbollsfans närmare England, för att på så vis få kunskap och det engelska perspektivet, något som förhoppningsvis gör det ännu roligare att följa världens bäst ansedda liga.

– Med min bakgrund inom e-sport hoppas jag dels på att kunna ge fotbollsfans från “FIFA-generation” inblick i engelsk fotbollskultur. Men även det äldre gardet fotbollsälskare, som jag vet är minst lika kräsna. Så det kommer bli ett tufft jobb, som jag har äran och turen att få göra, kommenterar Pontus Frostvik.

Tipskupongen kommer att vara kompassen

Målet är att Stryktipskorren ska vara ett kul och annorlunda komplement i mixen av fotbollsbevakningen för alla de tusentals svenskar som varje vecka engagerar sig i engelsk fotboll och tipskupongen. Stryktipskupongen kommer därför agera kompass när Pontus Frostvik hjälper tittarna i Stryktipsets sociala medier och på YouTube att ladda upp för lördagens matcher.

– I Pontus hittade vi en perfekt korrespondent för Stryktipset. Han är smart, rolig och väldigt duktig på att skapa engagerande innehåll – och enormt intresserad av engelsk fotboll, säger Jonas Nilsson, PR-ansvarig Svenska Spel Sport & Casino.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, PR-ansvarig Svenska Spel Sport & Casino AB, 072-239 18 39.

Svenska Spel Sport & Casino AB ingår i Svenska Spel-koncernen och tillhandahåller onlinespel och vadhållning med välkända varumärken som Stryktipset och Oddset. Koncernens vision är att spel ska vara till glädje för alla och omfattar även affärsområdena Tur med favoriterna Triss och Lotto, samt Casino Cosmopol & Vegas med fyra internationella kasinon och Vegas värdeautomater på restauranger och bingohallar. Svenska Spel är Sveriges största idrottssponsor på både elit- och gräsrotsnivå. Koncernen har cirka 2 100 anställda, med huvudkontor i Visby. För mer information: www.svenskaspel.se