Carolina Swaffer ny Chef Ombud & Kund- och partnerservice på Svenska Spel

Carolina Swaffer har utsetts till Chef Ombud & Kund- och partnerservice på Svenska Spel. Tjänsten är helt ny och Carolina Swaffer kommer att ingå i koncernledningen och rapportera direkt till vd. Hon kommer närmast från en tjänst som Head of Communication Services Sverige på Postnord och tillträder sin nya tjänst på Svenska Spel den 1 juni 2019.

– Jag är väldigt glad att välkomna Carolina Swaffer till Svenska Spel. Hennes breda erfarenhet inom affärsutveckling och försäljning kommer att vara värdefull för att utveckla samarbetet med våra ombud och partners samt servicen till våra kunder. Fokus på kundmötet är avgörande för att Svenska Spel ska vara konkurrenskraftigt på den nya spelmarknaden och där har Carolina precis rätt kompetens, säger Patrik Hofbauer, vd och koncernchef Svenska Spel.

Som Chef Ombud & Kund- och partnerservice kommer Carolina Swaffer att ansvara för Svenska Spel-koncernens arbete med fler än 6 500 ombud och partners över landet samt service till koncernens 2,1 miljoner kunder.

Inför den nya spelmarknaden gjorde Svenska Spel under 2018 en stor omställning med anpassning av koncer­nen till den nya spelregleringen och konkurrenslagstift­ningen. Koncernen delades bland annat upp i tre affärsområden. Ombud arbetar med affärsområdena Tur samt Sport & Casino, medan Kund- och Partnerservice ger support till alla tre affärsområden.

– Jag är mycket glad över förtroendet att få leda denna nya enhet och utveckla kundmötet på Svenska Spel. Jag hoppas bland annat kunna bidra med min långa erfarenhet av digitalisering, omnikanal och försäljning. Svenska Spel är en stark aktör som står inför en spännande utmaning och en fantastisk framtid på den omreglerade spelmarknaden. Detta i kombination med bolagets fokus på hållbarhet och spelansvar är något som jag ser fram emot att arbeta med, säger Carolina Swaffer.

Carolina Swaffer har varit Head of Communication Services Sverige på Postnord och ingått i Postnord Sveriges ledningsgrupp sedan 2014. Dessförinnan har hon haft olika roller inom försäljning och tjänsteutveckling på Postnord/Posten och har även mångårig erfarenhet från Telia.