Carat ny mediebyrå för Svenska Spel

Carat har tilldelats uppdraget att bli ny mediebyrå åt Svenska Spel. Det står klart när den upphandling som inleddes hösten 2020 nu är avslutad. Avtalet börjar gälla med start i maj då nuvarande avtal med OMD löper ut.

– Vi har under upphandlingen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges bästa mediebyråer. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med Carat som tilldelas kontrakt för upphandlingen, säger Christina Kilström, Chef Försäljning och Marknad Svenska Spel Tur.

Uppdraget som mediebyrå för Svenska Spel omfattar mediestrategi och köp. Avtalet gäller i två år med start i maj och med möjlighet till förlängning 1 + 1 år. Nuvarande avtal med OMD löper då ut.

– Vi är väldigt glada att få Carat som vår samarbetspartner. Med deras erfarenhet och kompetens inom mediestrategi och förhandling kommer de att vara en värdefull partner för Svenska Spel, säger Anna Ekström, Chef Marknadskommunikation & aktivering för koncernvarumärket Svenska Spel.

– Vi är otroligt stolta över att vi inom Carat får förtroendet att bli den partner som Svenska Spel valt att fortsätta sitt samarbete med. Det är ett fantastiskt betyg på vår tillväxtresa inom Carat och Dentsu, där den strategiska höjden och hantverket i vår verksamhet utmärkt sig. Vi ser nu fram emot att inleda ett glödande partnerskap där vi tillsammans på ett ansvarsfullt sätt fortsätter vår gemensamma resa, säger Madeleine Jarehov, vd Carat Sverige

Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 12 mars 2021.