Homage är Svenska Spels nya byrå för upplevelsekommunikation
Svenska Spel har genomfört en offentlig upphandling av upplevelsekommunikation för Svenska Spels koncernvarumärke och Svenska Spel Tur. Resultatet av upphandlingen är klart och Homage har tilldelats uppdraget.
– Vi har under upphandlingen haft förmånen att ta del av ett antal anbud av hög kvalitet från några av Sveriges bästa byråer inom upplevelsekommunikation. Efter en noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med Homage som tilldelas kontrakt för upphandlingen, säger Anna Ekström, marknadschef för koncernvarumärket Svenska Spel.
Uppdraget som byrå för Svenska Spels koncernvarumärke och Svenska Spel Tur omfattar att skapa, översätta och utveckla koncept till upplevelser och aktiveringar både i fysiska och digitala miljöer för att stärka Svenska Spels koncern- och produktvarumärken. Avtalet gäller två år med start i november och med möjlighet till förlängning 1 + 1 år.
– Svenska Spels koncern- och arbetsgivarvarumärke är starkt, men genom förbättrad upplevelsekommunikation kan vi bli bättre och tydligare i vår storytelling. Med en bred målgrupp är det viktigt att Svenska Spel Tur har en samarbetspartner som förstår upplevelsekommunikationens roll i marknadsmixen. Med Homages kreativa höjd och erfarenhet från såväl stora som små event tror vi att de kommer att bli en värdefull partner till oss, säger Anna Ekström.
– Vi är självklart väldigt glada över att inleda ett samarbete med Svenska Spel. Deras starka engagemang för föreningsliv och idrott, från gräsrotsnivå till elit, speglar vår egen passion för träning och sport på ett fantastiskt sätt. När båda parter delar samma driv blir inte bara resultaten bättre, resan dit blir också roligare. Därför ser vi fram emot att tillsammans skapa inspirerande och meningsfulla aktiveringar framöver, säger Jonas Linder, partner på Homage.
Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 8 november.