F&B Happy får nytt förtroende som strategisk varumärkesdesignbyrå för Svenska Spel

Under hösten 2024 inledde Svenska Spel en offentlig upphandling för strategisk varumärkesdesign då det nuvarande avtalet löper ut under 2025. Nu står det klart att F&B Happy återigen får förnyat förtroende och tilldelas uppdraget.

– Vi har haft förmånen att få ta del av anbud på imponerande hög nivå från några av Sveriges främsta byråer inom strategisk varumärkesdesign. Efter en intensiv och utmanande, men framförallt kul, process ser vi fram emot att teckna avtal med F&B Happy, säger Frank Hojem, kommunikationschef på Svenska Spel.

Uppdraget omfattar strategi- och designrelaterade frågor för hela Svenska Spel-koncernen. Avtalet gäller i två år med start i december 2024, med möjlighet till förlängning på ytterligare 1+1 år.

– Svenska Spel har lång erfarenhet och otroligt höga ambitioner när det gäller varumärke och kommunikation. Det känns fantastiskt roligt att vi vunnit upphandlingen och nu ska utveckla varumärket tillsammans, något vi ser som bevis på vår strategiska och kreativa höjd inom varumärkesdesign, säger Lotta Thiringer Client Director på F&B Happy.

– Svenska Spel är mitt inne i ett omfattande strategi- och varumärkesarbete. Vi ska genomföra förflyttningar i vår kommunikation, visuella identitet och i kundmötet för att levandegöra Svenska Spels uppdaterade syfte; att skapa spelglädje med omtanke och ge tillbaka till samhället. I det här arbetet är F&B Happy:s erfarenhet och kompetens inom strategi och design väldigt värdefull, säger Frank Hojem.

Det nuvarande avtalet med F&B Happy löper ut i samband med det nytecknade avtalet.
Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 13 december 2024.