Nord DDB blir ny byrå för kreativa tjänster, koncept och kampanjer för Svenska Spel och Svenska Spel Tur
Nord DDB har tilldelats uppdraget som Svenska Spels och Svenska Spel Turs byrå för kreativa tjänster, koncept och kampanjer. Det står klart efter en offentlig upphandling.
– Vi vill tacka alla anbudsgivare som lämnat in anbud av så hög kvalitet. Sedan vill jag välkomna Nord DDB till Svenska Spel. I denna upphandling ingår både varumärkena i Tur-portföljen och Svenska Spel-varumärket. Vi ser fram emot att tillsammans med DDB stärka synergierna mellan produktvarumärkena och Svenska Spel. Tillsammans med DDB vill vi ytterligare stärka turaffären och realisera Svenska Spel-varumärkets förflyttning och positionering, säger Frank Hojem, kommunikationsdirektör Svenska Spel.
Upphandlingen av kreativa tjänster, koncept och kampanjer inleddes under hösten och slutfördes i mitten av mars. Avtalet gäller två år med möjlighet till förlängning 1+1 år.
– Vi är både stolta och glada över att få fortsätta samarbetet med Svenska Spel och få möjligheten att tillsammans arbeta med att utveckla några av Sveriges mest klassiska och ikoniska varumärken. Vi tycker självklart att det är extra roligt att få addera Svenska Spel-varumärket i vårt arbete tillsammans, säger Anders Hult, Head of Client Direction på NORD DDB och kundansvarig för arbetet med Svenska Spel.
I uppdraget ingår bland annat kreativ kommunikation för varumärkena Svenska Spel, Eurojackpot, Lyckoplatsen, Triss, Keno och Lotto.
– Svenska Spel är inne i en intensiv fas där vi förtydligar vårt erbjudande och stärker vår relevans med hjälp av det positioneringsarbete vi startade under hösten. Samtidigt ska vi med våra turspel utveckla och förvalta en portfölj med några av Sveriges starkaste varumärken för att stärka vår affär och öka vår tillväxt på ett hållbart sätt. Här ser vi att samarbetet med Nord DDB kommer att vara en viktig del, säger Frank Hojem.
Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 4 april.