Narva blir Svenska Spels nya byrå för koncernkommunikation

Svenska Spel inledde hösten 2024 en offentlig upphandling avseende kommunikationstjänster inom Corporate Communication och Public Affairs, då nuvarande avtal löper ut under 2025. Resultatet av upphandlingen är nu klart och Narva Communications har tilldelats uppdraget.

– Vi fick in anbud av hög kvalitet från några av Sveriges främsta byråer inom Corporate Communication. Efter en noggrann utvärderingsprocess var Narva den byrå som fick högst poäng. De har visat prov på stor strategisk höjd, stark analytisk förmåga och en mycket god förståelse för Svenska Spels uppdrag och kommunikationsbehov, säger Andreas Jerat, chef Corporate Communication på Svenska Spel.

Narvas uppdrag omfattar strategiskt kommunikationsstöd inom Corporate Communication, Public Affairs och finansiell kommunikation. I uppdraget ingår även produktion av års- och hållbarhetsredovisning. Avtalet gäller i två år med start i maj 2025, med möjlighet till förlängning 1 + 1 år.

– Vi är oerhört stolta över att Svenska Spel väljer Narva som partner för sin koncernkommunikation. Svenska Spel är ett av Sveriges mest välkända varumärken med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi ser fram emot att tillsammans med dem utveckla kommunikationen och bidra till att ytterligare befästa bilden av Svenska Spel som ett föredöme för spel som erbjuds på ett tryggt och ansvarsfullt sätt, säger Frida Dahlgren, vd på Narva Communications och kundansvarig för Svenska Spel.

Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 22 april 2025.