Jung blir ny byrå för marknads-PR för Svenska Spel och Svenska Spel Tur

Jung har tilldelats uppdraget som Svenska Spels och Svenska Spel Turs byrå för marknads-PR. Det står klart efter en offentlig upphandling. 

– Det har varit en upphandling där vi fått ta del av hur några av Sveriges vassaste byrårer resonerar kring marknads-PR. Jag vill tacka alla anbudsgivare som lämnat in anbud av så hög kvalitet. Sedan vill jag välkomna Jung till Svenska Spel. Jag ser fram emot att utveckla Svenska Spels kommunikation tillsammans med dem, säger Anna Ekström, marknadschef för Svenska Spels koncernvarumärke.

Upphandlingen av marknads-PR inleddes under hösten och slutfördes i mitten av februari. Avtalet gäller två år med möjlighet till förlängning 1+1 år.

– Vi är otroligt stolta över att vara med i Svenska Spels startelva och att (återigen) få förtroendet att positionera och aktivera ett sådant starkt varumärke. Nu ser vi fram emot att tillsammans utforska hur vi kan stärka affären genom kreativ kommunikation med en förtjänad kärna, säger Jimmy Rodhelind, VD på Jung.

I uppdraget ingår bland annat marknads-PR för varumärkena Svenska Spel, Lotto, Triss, Eurojackpot och Keno.

– Svenska Spel är på en spännande resa där vi förtydligar vårt erbjudande och stärker vår relevans med hjälp av det positioneringsarbete vi startade under hösten. Samtidigt ska vi med våra turspel utveckla och förvalta en portfölj med några av Sveriges starkaste varumärken för att stärka vår affär. Här ser vi att kreativ kommunikation med förtjänt kärna kommer att bli enormt viktigt, säger Anna Ekström.

Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 14 februari.