Smidigt, säkert, enkelt – det är upplevelse
I veckan lanserade Svenska Spel möjligheten att föra över pengar till spelkonto via Swish eller Masterpass (digital plånbok). Det är ett led i vår ständiga strävan med att utveckla både kundupplevelsen och spelsäkerheten.
Man kan tycka att det är en liten nyhet, men jag vill gärna lyfta fram det som ett exempel på hur vi jobbar på Svenska Spel. Upplevelse är ett ledord för oss. Vi måste hela tiden och i allt vi gör tänka på hur vi kan ge våra kunder en bättre spelupplevelse.
Det handlar inte bara om att hävda sig i konkurrensen, utan man kan faktiskt säga att det ligger i vårt uppdrag. Svenska Spel ska tillgodose de svenska konsumenternas efterfrågan på attraktiv spelverksamhet. Om spelupplevelsen inte är bra i varje enskilt led så blir det heller inte särskilt attraktivt för konsumenterna. Det är detaljerna – varje liten enskild detalj – som skapar upplevelsen och transaktionerna är en mycket viktig del. Alla som någon gång har handlat på nätet vet vad jag menar. Det måste vara smidigt att betala och göra överföringar. Känns det komplicerat, så tröttnar man direkt och går vidare till en annan sajt. Samtidigt vill man känna sig trygg, säkerheten måste alltid finnas där.
Betalningarna i Swish godkänns med hjälp av mobilt BankID. Kortuppgifterna i Masterpass skyddas bakom flera lager av säkerhet, däribland mobilt BankID. Det är smidigt, det är säkert, det är enkelt.
Svenska Spel följer hela tiden den tekniska utvecklingen. När ny teknik möjliggör trygga och säkra funktioner som kan förenkla för våra kunder, så vill vi självklart få in det i våra system. Så jobbar ett företag som hela tiden tänker upplevelse och vill vara i framkant.
LENNART KÄLL
vd, Svenska Spel