Riktlinjer för vår sponsring

Syftet med vår sponsring är att stärka vår affär och vårt varumärke. Därför utgår vår sponsring från affärsnyttan, men genom sponsringen visar vi även vårt starka samhällsengagemang genom olika insatser som ska bidra till att utveckla svensk idrott. För oss är det därför naturligt att vara med hela vägen – från knatte till elit.

Genom att uteslutande sponsra idrott och evenemang med stark idrottsanknytning kan vi möta konkurrens på spelmarknaden och engagera våra kunder långsiktigt.

Vår idrottssponsring omfattar fotboll, ishockey, handboll, innebandy och bandy på förbundsnivå samt elit- och landslagsnivå men vi satsar också miljoner på talangutveckling, bredd och ungdomsidrott.

Som huvudsponsor för svensk fotboll, ishockey, handboll, innebandy och bandy har vi en unik möjlighet att aktivt jobba med mångfald- och hållbarhetsfrågor inom idrotten. Därför har vi, efter dialog med en rad intressenter, tagit fram en sponsringsriktlinje som tydliggör hur våra samarbetspartners förväntas agera när ett avtal har upprättas med Svenska Spelkoncernen.

Målet är att riktlinjen ska bidra till att mänskliga rättigheter, mångfald och arbetsvillkor ska beaktas och respekteras, såväl i Sverige som i de länder som arrangerar stora idrottsmästerskap.

För att säkerställa att riktlinjen efterföljs för vi en regelbunden dialog med idrottsförbunden om vad den i praktiken innebär för oss och våra samarbetspartners.

I våra riktlinjer för sponsring ingår inte sponsring för:

  • Enskilda föreningar/klubbar/ distriktsförbund
  • Enskilda idrottare (utöver våra stipendiater)
  • Aktivitet som är kopplad till en idrott

Frågor om vår sponsring?

Har du frågor om vår sponsring, tveka inte att kontakta tf sponsringschef Nicklas Biverståhl.

Sidan ändrades senast den [insert_php] the_modified_time(‘j’); [/insert_php] [insert_php] the_modified_time(‘F Y’); [/insert_php].