Nord DDB blir Svenska Spel Turs nya byrå för kreativa kommunikationskoncept och innehållskommunikation

Svenska Spel Tur startade hösten 2020 en offentlig upphandling avseende kreativa kommunikationskoncept och innehållskommunikation då nuvarande avtal löper ut under 2021. Resultatet av upphandlingen är klart och Nord DDB har tilldelats uppdraget.

– Det har varit en förmån att ta del av anbud med mycket hög kvalitet från några av Sveriges bästa byråer. Svenska Spel Tur är med varumärken som Triss, Lotto, Keno och Eurojackpot en av Sveriges större kommunikationsaktörer aktiva på en mängd olika plattformar. Detta medför komplexa kommunikationsutmaningar och ställer väldigt stora krav på oss såväl som våra samarbetspartners. Jag vill både gratulera och välkomna Nord DDB till ett mycket spännande partnerskap med oss i att förverkliga våra kunders små och stora drömmar, säger Christina Kilström Chef Försäljning och Marknad Svenska Spel Tur.

Uppdraget som byrå för kreativa kommunikationskoncept och innehållskommunikation omfattar även produktpaketeringar, produktnära tjänster och annan produktkategoriövergripande kommunikation inom ramen för Svenska Spel Turs försäljningsuppdrag. Avtalet gäller två år med start i juni och med möjlighet till förlängning 1 + 1 år.

– Vi är såklart väldigt glada att få förtroendet att jobba med några av Sveriges absolut starkaste varumärken och marknadsförare. Svenska Spel Tur är på många sätt en drömkund, inte minst eftersom drömmen är så central hos alla som väljer att spela på just Lotto, Triss, Keno och Eurojackpot. Det ska bli superkul att förvalta arvet men även såklart utveckla kommunikationen i en mycket kommunikationsintensiv bransch, säger Andreas Dahlqvist, VD och kreativ chef NORD DDB Stockholm

Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 7 maj 2021.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Svenska Spels Pressjour
010-120 33 33, pressjour@svenskaspel.se