Christina Kilström, Svenska Spel Tur

Christina Kilström ny Chef Försäljning och Marknad på Svenska Spel Tur – med ansvar för varumärken som Triss, Lotto, Eurojackpot och Keno

Christina Kilström blir ny chef för försäljning och marknad på Svenska Spel Tur med ansvar för nummerspel och lotter vilket innebär varumärken som Triss, Lotto, Eurojackpot och Keno. Hon kommer närmast från en tjänst som Marknads- och Kommunikationsdirektör för Stockholmsmässan. Hon tillträdde sin nya befattning på Svenska Spel Tur den 1 februari 2021.

– Jag är väldigt glad att välkomna Christina Kilström till drömfabriken Svenska Spel Tur. Hennes erfarenheter inom kundupplevelse, digital utveckling, försäljning samt varumärken från bland annat Coca-Cola, ebay, Vattenfall och nu senast Stockholmsmässan blir en stor tillgång. Det är en spännande tid där starka varumärken och förmågan att anpassa oss till en snabbt föränderlig omvärld och nya kundvanor är viktigare än någonsin. Jag ser också fram emot att Christina med sin bakgrund inom digital transformation ska bidra med ett agilt och inkluderande ledarskap, säger Anna Romboli, Affärsområdeschef Svenska Spel Tur.

– Svenska Spel är ett mycket spännande företag och en inspirerande och rolig arbetsplats. Med en stark position på spelmarknaden där vi förra året hade ett rekordår gällande antalet miljonvinster till kunderna, vår koppling till idrotten, ett gediget spelansvar och starka varumärken som Triss och Lotto förverkligar vi både små och stora drömmar, säger Christina Kilström, Chef Försäljning och Marknad Svenska Spel Tur.

– Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med mina talangfulla medarbetare leda och utveckla framtidens spelupplevelse på ett hållbart sätt, inte minst nu i ett skede där omvärlden och kundförflyttningar ställer krav på både vår försäljning och marknadsföring. Det ska bli enormt spännande och kul, säger Christina Kilström.