Erik Niva och Håkan Andreasson. When We Were Kings

Stryktipset blir huvudpartner till Perfect Days fotbollspodd When We Were Kings

Podcasten When We Were Kings med Erik Niva och Håkan Andreasson har sedan lanseringen en formkurva som pekar spikrakt uppåt. Efter knappt sex månader är podden en succé med över 130 000 lyssningar per vecka. Nu kliver Stryktipset in som tung huvudpartner till fotbollspodden – ett samarbete som sträcker sig över hela 2020.
– Ibland känns det som att hela mitt liv drivits och formats av Stryktipstalongen, och den har fortfarande kvar samma magnetiska dragningskraft, säger Erik Niva.

En unik fotbollspod byggd på mästerliga lag och historiska händelser. When We Were Kings med Erik Niva och Håkan Andreasson är en supernova efter mindre än ett halvår på Perfect Days podcasthimmel. Med 130 000 lyssningar per vecka tillhör den på rekordtid en av landets största poddar och nu går en tungviktare in som sponsor. Från och med april och resten av året är Stryktipset från Svenska Spel Sport & Casino huvudpartner till podden.

– När jag var liten drömde jag inte om Paris, Rom eller New York – jag drömde om att någon gång få se Scunthorpe, Walsall eller Crewe. Ibland känns det som att hela mitt liv drivits och formats av Stryktipstalongen, och den har fortfarande kvar samma magnetiska dragningskraft, säger Erik Niva.

– Eftersom både jag och Erik är barn av Stryktipset så ska det här bli fantastiskt roligt, säger Håkan Andreasson.

When We Were Kings är Perfect Day Medias första sportpodd skapad av Erik Niva och Håkan Andreasson. Det nya samarbetet betyder mycket både för Stryktipset och Perfect Day.

Nu när många av de stora sportevenemangen är pausade, känns det fantastiskt att vi kan erbjuda vår publik Erik och Håkans briljanta fotbollsberättelser. Och att i dessa tider få in en sådan engagerad och stark sponsor känns otroligt kul, säger Johan Dahlberg podcastchef på Perfect Day

Vi blev väldigt glada när Erik och Håkan kontaktade oss och vi förstod att de verkligen ville jobba med oss. Att sen läget blev som det blev är beklagligt men för oss förändrar det ingenting. Den engelska fotbollen kommer komma tillbaka, detsamma gäller för Stryktipset och lördagstraditionen. Att vi just nu inte erbjuder spel på Stryktipset kan vi bara beklaga. Under tiden blickar vi också tillbaka och minns klassiska kuponger och lördagsdrabbningar i hopp om att kunna vara tillbaka så snart omständigheterna tillåter det, säger Monica Sandström, Brand Manager Stryktipset, Svenska Spel Sport & Casino.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, PR-ansvarig, Svenska Spel Sport & Casino tel. 072 239 18 39