Blues - Mot alla odds (mästerskapsedition)

Mot alla odds – Blues gör comeback tillsammans med svenska landslaget och Oddset

Den 11 juni drar fotbolls-EM 2021 äntligen igång och den 14 juni går Sverige in i turneringen där Spanien står för premiärmotståndet. Som en del i uppladdningen och för att peppa igång landslaget har Oddset tagit hjälp av hiphoplegenden Blues som lagom till mästerskapet kommer med en nyinspelning av sin stora hit “Mot Alla Odds”. Den nya versionen är en direkt hyllning till svenska landslaget med specialskriven text och uppdaterad produktion. Allt för att stötta de svenska herrarna vars senaste mästerskapsprestation lovar gott inför sommarens stora fotbollsfest.

Inför sommarens EM-slutspel fick fotbollsälskaren Blues frågan om att göra en nyproduktion av sin 20 år gamla hit, ”Mot alla odds”. Svaret lät inte vänta på sig och tidigt i våras gick han in i studion tillsammans med Kayen, en ung och lysande stjärna på producent-himlen, för att dra sitt strå till stacken för att hjälpa de blågula fotbollsherrarna. Blues har sedan han släppte sitt senaste material för tio år sedan legat lågt med musiken men nu är han tillbaka med en storstilad comeback. “Mot alla odds (Mästerskapsedition)” är en direkt hyllning till fotbollslandslaget med en specialskriven text och uppdaterad produktion. Singeln släpps digitalt 25 maj med tillhörande musikvideo.

– Det här en riktigt rolig idé som jag tror kommer tilltala många och det är skoj att få möjlighet att göra någonting för att peppa landslaget inför och under EM i sommar. Fotboll är precis som musik en sammanförande kraft över alla tänkbara barriärer, den förbrödrar och river murar när den är som bäst, säger Blues.

Det är inte bara Blues som medverkar i kampanjen. Med sig har han landslagsspelarna Mikael Lustig och Dejan Kulusevski. Som en bonus får vi också se den ikoniske fd. förbundskaptenen Tommy Söderberg skymta förbi.

– Det här känns otroligt bra och Oddset är tacksamma för att Blues vill vara med och stötta våra landslagskillar i sommar. När vi fick ta del av Blues nya version, fick vi ännu ett kvitto på att vi hade tillfrågat rätt artist att medverka i vår EM-kampanj som startar 7 juni. Den innehåller lika mycket styrka och pondus som vi vet att även vårt landslag besitter, säger Eva Evesjö, Brand Manager Oddset, Svenska Spel Sport & Casino.

Det svenska fotbollslandslaget tog sig till kvartsfinal senast det begav sig i VM 2018 och har goda chanser att ta sig vidare från gruppen enligt oddsen. Att Sverige skulle gå hela vägen och vinna EM-guld står i 80 gånger pengarna hos Svenska Spel Sport & Casino.

Textutdrag från Mot Alla Odds:
Kalla oss underdogs, har några moves att prestera
Krossar, löpningar, många bollar att servera
Se vad du nu bevittnar är vår andra födsel
Tänker leva ut tills den dan vi möter vår bödel
Se, det är oundvikligt, vår tid är tvungen att komma
Ey kan du inse, det är fett många
som inte tror att det här laget ska lyckas
Vägrar låta några av våra drömmar uppfyllas
Vill inte släppa fram oss men dom är tvungna
De inte svårt att fatta vi är trötta på att tugga,
trötta på att hungra,
Vill leva ut våra drömmar, få hela Europa att gunga!

EM 2021 – Vinnare
England 6,00
Frankrike 6,00
Belgien 7,00
Tyskland 8,00
Spanien 8,50
Portugal 10,00
Italien 12,00
Nederländerna 12,00
Danmark 31,00
Kroatien 31,00
Turkiet 52,00
Schweiz 65,00
Sverige 65,00
Polen 65,00
Ukraina 80,00
Ryssland 100,00
Tjeckien 100,00
Österrike 100,00
Wales 130,00
Slovakien 200,00
Skottland 200,00
Finland 400,00
Ungern 400,00
Nordmakedonien 500,00

Här hittar du alla odds på EM 2021 [ https://spela.svenskaspel.se/odds/sports/fotboll/em-2021

Svenska Spel Sport & Casino
Oddset Brand Manager: Eva Evesjö
PR-ansvarig: Jonas Nilsson
PR-projektledare: Victor Kalda
Production Manager: Ken Söderqvist
Social Content Communication Specialist: Henrik Mäx
Digital Media Specialist: Eva Didriksson
Marknadsansvarig Sport: Eva-Marie Röhl

Perfect Fools
Head of Production: Amit Raab
Creative Director: Klas Lusth
Copywriter: Petter Esbjörnsson & Carl Stuchly
Art Director: Miquel Gallardo
Design Director: Mattias Mattisson
PR Specialist: Anna Rosdahl
Planner: Petter Träff

Agency producer: Mattias Coldén, Always Frank

Produktionsbolag: The Chapel Films

Regissör: Jonas Odell
Exekutiva producenter: Johan Edström & Niklas Adolfsson
Fotografer: John Strandh & Johan Storm
Efterarbete: The Chapel Films
Ljussättare: Martin Steinberg

Produktionsbolag: Jung

Musik: Blues/Raymond Peroti

Ljuddesigner: Martin Mighetto

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, PR-ansvarig, Svenska Spel Sport & Casino, jonas.nilsson@svenskaspel.se, 072-2391839
Victor Kalda, PR-projektledare, Svenska Spel Sport & Casino, victor.kalda@svenskaspel.se, 076-1296284
Anna Rosdahl, Perfect Fools, annros@perfectfools.com, 070-9372656