Lottombud – Svenska Spels ansikte utåt

Svenska Spel är Sveriges största spelföretag med flera starka och kända varumärken. Vi har underhållit Sverige under många årtionden, och vi tänker fortsätta sätta guldkant på människors vardag även i framtiden. Vi strävar därför ständigt framåt – mot nya spännande produkter, mot ännu bättre ansvarsverktyg, mot ännu bättre service. Vår vision är att spel ska vara till glädje för alla.

För att nå detta vill vi ha seriösa och ansvarsfulla ombud, som ger våra kunder en trygg och säker spelupplevelse i butik.

Vi får dagligen in ansökningar om ombudskap och eftersom det inte är möjligt att ha ett obegränsat antal ombud, bedömer och beslutar om vilka som skall sälja våra produkter – på objektiva och icke-diskriminerande grunder. När ansökan utvärderas läggs extra vikt på butikens årsomsättning, på varuförsäljning, kundfrekvens och butikens profil. Butikens möjlighet att exponera våra produkter, dess geografiska läge, butiksyta och öppettider är också en del i utvärderingen.

I länkarna till höger kan du läsa mer om vilka krav som gäller för att bli ett lottombud när det gäller ekonomi, kostnader, utbildning och om Svenska Spel butikskoncept. Du hittar även ansökan där.

Sidan ändrades senast den 30 januari 2017.