Svenska Spel vill sprida kunskap om spelkoll i ny kampanj
”Tillsammans har vi spelkoll” – det är budskapet som Svenska Spel vill förmedla med en ny kampanj som startar den 21 december. Kampanjen ingår som en del i koncernens hållbarhetsarbete och är tänkt att på ett engagerande sätt berätta hur Svenska Spel kan hjälpa kunderna att ha koll på sitt spelande.
– Vi behöver bli bättre på att berätta om allt bra vi gör för att hjälpa våra kunder att få koll på sitt spelande. För en överväldigande majoritet i Sverige är spelande något positiv, men vi ser att riskspelandet har ökat under fjärde kvartalet i år och när vi nu går vi in i en julledighet där spelandet ofta ökar, då är det extra viktigt att ha koll, säger Anna Ekström, Chef för Marknadskommunikation och aktivering på Svenska Spel.
– Genom att visa hur enkelt och snabbt man kan testa om man är i riskzonen med sitt spelande, vill vi nu få flera att testa sitt spelbeteende. Som en del i kampanjen vill vi därför visualisera hur snabbt det går. Det finns flera tester tillgängliga på vår hemsida, säger André Lindgren, kommunikationsansvarig Svenska Spel.
”Tillsammans har vi spelkoll” går ut brett i media med start vecka 52 i tv, OLV, Online och i sociala medier. Målgruppen är hela svenska folket i åldern 25–59. Syftet med spelkoll är att kunderna löpande ska använda sig av Svenska Spels spelkollsverktyg, så att de är medvetna om sitt spelande.
Om konceptet och kampanjen
Konceptet har tagits fram tillsammans med Bloomy. Kampanjen kommer att gå i tv, online video, digitalt (banners), sociala medier. Reklamfilmen finns att se här ovanför och på Youtube här.
Arbetsgrupp Svenska Spel
Joakim Mörnefält, Kommunikationsdirektör
Anna Ekström, Chef Marknadskommunikation och aktivering
André Lindgren, Kommunikationsansvarig
Johan Söderkvist, Ansvarig Sociala medier
Arbetsgrupp Bloomy
Per Jaldeborg, Strateg/kundansvarig
Daniel Lindell, AD
Peter Fjäll, Copy
Li-Lie Chemnitz, Projektledare
Arbetsgrupp Camp David
Måns Mårlind, Regissör
Karl Wessblad, Producent