Sustainable Brand Index – Svenska Spel ledande i en bransch med utmaningar

Svenska Spel är för andra året i rad branschbäst i Sustainable Brand Index, Europas största oberoende varumärkesstudie med fokus på hållbarhet, men det i en spelbransch med mycket stora utmaningar. Svenska Spels nya hållbarhetschef Kajsa Nylander kommenterar resultatet i ett nypublicerat blogginlägg.

Svenska Spel hamnar på 110:e plats bland de drygt 380 varumärken som svenska folket har fått bedöma utifrån ett hållbarhetsperspektiv. Med det är företaget bäst inom spelbranschen, men resultatet tyder på att det är en bransch med mycket stora utmaningar.

– Som ny hållbarhetschef på Svenska Spel var det ingen rolig läsning att se vilket dåligt anseende vår bransch har. Årets index visar tydligt på vikten att både ta ansvar för hållbarhetsfrågor och att förmedla detta till våra konsumenter på ett trovärdigt sätt. Än så länge har vi uppenbarligen inte lyckats med det, och vi måste alla gemensamt jobba hårt för att vinna tillbaka allmänhetens förtroende, skriver Kajsa Nylander.

Läs hela blogginlägget här.