Happy F&B får förlängt förtroende som byrå inom strategisk varumärkesdesign för Svenska Spel
Svenska Spel startade hösten 2020 en offentlig upphandling avseende strategisk varumärkesdesign då nuvarande avtal löper ut under 2021. Resultatet av upphandlingen är klart och Happy F&B har tilldelats uppdraget.
– Vi har under upphandlingen haft förmånen att ta del av ett stort antal anbud av mycket hög kvalitet från några av Sveriges bästa byråer inom strategisk varumärkesdesign. Efter en intensiv process och noggrann utvärdering ser vi nu fram emot att teckna avtal med Happy F&B som tilldelas kontrakt för upphandlingen, säger Joakim Mörnefält, Kommunikationsdirektör Svenska Spel.
Uppdraget som byrå inom strategisk varumärkesdesign för Svenska Spel omfattar strategi- och designrelaterade frågor för hela Svenska Spel-koncernen. Avtalet gäller två år med start i maj och med möjlighet till förlängning 1 + 1 år. Nuvarande avtal med Happy F&B löper då ut.
– Vi är väldigt glada att få förlänga med Happy F&B som vår samarbetspartner. Med deras erfarenhet och kompetens inom strategi och design kommer de att vara en värdefull partner för Svenska Spel, säger Joakim Mörnefält.
– Vi tycker det är fantastiskt kul att få fortsätta samarbetet med Svenska Spel. Att få förlängt förtroende ser vi som en stor kvalitetsstämpel på samarbetet som varit, och våra gemensamma ambitioner framöver, säger Peter Olsson Wästergård, kundansvarig projektledare, Happy F&B.
Anbudslämnarna informerades om tilldelningsbeslut i upphandlingen den 8 mars 2021.