Samarbete och reklam i fokus på Svenska Spels frukostseminarium

Mathias Berg, operativ chef Bonnier Broadcasting, Jenny Nilzon, vd Sper, Patrik Hofbauer, vd och koncernchef Svenska Spel, Tomas Backman, vd Hero Gaming och moderator Catarina Rolfsdotter Jansson.

I samband med Svenska Spels årliga stämmoseminarium samlades spelbranschen och några av våra viktigaste intressenter på Casino Cosmopol i morse för spännande samtal och frukost. 

Efter att Svenska Spels styrelseordförande Erik Strand hade hälsat alla välkomna inledde Bengt Hansell, frilansande reporter och David Sundén, ekonomie doktor med att ge en kort sammanfattning av de händelserika första månaderna med den nya spelmarknaden.

Anders C Håkansson, professor, Lunds universitet och Anne Berman forskare och tidigare enhetschef Stödlinjen tog sedan vid för att berätta om vad forskningen säger om spelproblem.

I en avslutande paneldiskussion samtalade Patrik Hofbauer, vd och koncernchef Svenska Spel, Tomas Backman, vd Hero Gaming, Jenny Nilzon, vd Sper och Mathias Berg operativ chef Bonnier Broadcasting om spelbolagen respektive mediebolagens ansvar kring spelreklam.

Seminariet modererades av föreläsaren och författaren Catarina Rolfsdotter Jansson.

Här kan du se seminariet i sin helhet.